Porady eksperta - Wymagane dokumenty
DOKUMENTY WYMAGANE DO SPRZEDAŻY NIERUCHOMOŚCI
Na tej stronie dowiedzą się Państwo jakie dokumenty będą potrzebne do sprzedaży nieruchomośći.
Jeśli posiadają Państwo pełne prawo własności (z udziałem w gruncie) wymagane będą:
Na tej stronie dowiedzą się Państwo jakie dokumenty będą potrzebne do sprzedaży nieruchomośći.
Jeśli posiadają Państwo pełne prawo własności (z udziałem w gruncie) wymagane będą:
- Podstawa nabycia nieruchomości w formie: aktu notarialnego.
- Jeśli nieruchomość otrzymałeś w spadku lub darowiźnie: postanowienie o nabyciu spadku lub akt notarialny dotyczący darowizny oraz zaświadczenie z Urzędu Skarbowego (US) o uregulowanym podatku od spadków i darowizn.
- Zaświadczenie wydane przez administratora budynku potwierdzające brak zaległości z tytułu opłat eksploatacyjnych.
- Zaświadczenie o braku zameldowania.
- Zaświadczenie z Urzędu Miasta (UM) dotyczące przekształcenia użytkowania wieczystego gruntu.
Jeśłi posiadają Państwo Spółdzielcze Własnościowe Prawo do lokalu
- Podstawa nabycia nieruchomości w formie: aktu notarialnego, przydziału do lakalu.
- Jeśli nieruchomość otrzymałeś w spadku lub darowiźnie: postanowienie o nabyciu spadku lub akt notarialny dotyczący darowizny oraz zaświadczenie z Urzędu Skarbowego (US) o uregulowanym podatku od spadków i darowizn.
- Zaświadczenie wydane przez spółdzielnie potwierdzające brak zaległości z tytułu opłat eksploatacyjnych.
- Zaświadczenie wydane przez spółdzielnie, że przysługuje Państwu spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu lub przekształcenie prawa lokatorskiego we własność
- Zaświadczenie o braku zameldowania.
Działka lub dom
- Podstawa nabycia nieruchomości: akt notarialny w formie umowy sprzedaży lub darowizny.
- Jeśli mieszkanie otrzymałeś w spadku – postanowienie o nabyciu spadku oraz zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o uregulowaniu podatku od spadku.
- Aktualny odpis z Księgi Wieczystej.
- Aktualny wypis z rejestru gruntów.
- Wypis z Planu Zagospodarowania Przestrzennego z informacją o przeznaczeniu działki w planie miejscowym zagospodarowania przestrzennego lub warunki zabudowy.
- Mapa ewidencyjna lub mapa zasadnicza działki.
- Pozwolenie na budowę.
- Decyzja o wysokości podatku od nieruchomości.
- W przypadku działki w użytkowaniu wieczystym- umowa o ustanowienie użytkowania wieczystego oraz decyzja o wysokości opłaty rocznej.
- Zaświadczenie o braku zameldowania w domu.
Dane wymagane do przeprowadzenia transakcji:
- Imię i Nazwisko
- Imiona rodziców
- Stan cywilny
- Miejsce zamieszkania
- Data urodzenia
- PESEL
- NIP
W przypadku Spółek lub innych osób prawnych konieczne będzie:
- Wpis do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS
- Regon
- NIP
- Umowa spółki
- Uchwała na nabycie/zbycie nieruchomości
Znajdziemy nieruchomość dla Każdego!
Zadzwoń: 606 717 111